onsdag 10 oktober 2007

Manipulerade bilder och otvingade tankar

ja eller titta bakåt
vilket som
det klingar i min skalle
toppen på fingrarna sprätter hit och dit
ingenting makes sense
allt är vad som
hur som helst
jag vet allt och ingenting
imorgon är det nog bättre

Jag sitter här och tänker på det förflutna igen, som så många andra dagar. Ibland undrar jag varför vi människor lever lika mycket i våra minnen, som i verkligheten. Iallafall vissa av oss. Iallafall jag.


Hittade lite gamla bilder på min dator, som jag förändrat med hjälp av de otaliga funktioner som finns i photoshop. Här har jag gjort katten mörkare, medan hunden fått en yta som ska likna sten. Detta för att jag ville ge sken av att katten manipulerar hunden, som blir orörlig.



Här en blandning mellan mina två favoritdjur, varg och råtta. De stämde bra överens i färgerna, vilket gör att det kan bli rätt bra.


En bild inspirerad av en dröm jag hade.



Här har Jon blivit någon slags drak-varelse.



Jag och Jon blir mer skrämmande än vi egentligen är.

Och här han han slitit av sig huvudet.


som de flyger
och försöker något
ja jag lyssnar!
om min själ och du blir sams kanske jag vet
vi är så jävla rädda att glömmas bort
så jag lever i mig själv tills jag blir beroende
tills den kommer den och tränger sig på
då kan jag inte hejda den
och allt förstoras
känns så skönt att inte veta
innan
allt rusar förbi
jag vill storma i ödsligheten


/Struttu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar