måndag 3 september 2007

Cirkuskonster och jitterbugg

Jag och Caroline har äntligen kommit iväg på cirkusövningarna som vi läste om för nästan ett år sedan. Den säsongen kom vi aldrig dit, vi hade helt enkelt inte tid. Och den kvällen vi hade tid, hittade vi inte dit. Men nu!


Lokalen, som ligger i gamla fängelset, hyrs av en entertainment-grupp varje tisdagkväll, och de bjuder in ungdomar till att delta i cirkusövningarna. Det är gratis och jättekul!

Jag och Caroline gjorde stod på händer, cyklade, jonglerade, och gjorde olika akrobatiska övningar.



Jag flyger lite.
Vi förbereder oss för en rolig akrobat-posé.

Voila!

Caroline klättrar på oss.


Jag klättrar på folk.

Paul har roligt åt oss.

Jag o Paul prövade en liten mini-cykel.

Jag jonglerar.

Apropå rörelse. Det roligaste sättet att röra sig på, tycker jag är genom dans. Det är kul att se dansuppvisningar, även fast jag hellre svänger de lurviga än att bara titta på.
Här syns medlemmar från West Coast Jitterbugs. Ibland har de prova-på-kvällar, så kika in på deras hemsida http://www.wcj.se/

/Struttu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar