tisdag 26 maj 2009

Lajvet


Efter mycket jobb så kom äntligen dagen vi väntat på: Vårt arrangemang av Lajvet "I hjärtat av Sikanda" gick av stapeln, och vi var ute ett stort gäng i skogen i 3 dygn.

Mitt ansvar var att skapa intriger för gruppen alver, och förstås att själv spela alv. Jag tilldelade gruppen olika uppdrag. Självklart ville vi återta vårt land, som människor stulit. Vi försökte spionera i byn, och ta reda på vad vi kunde göra för att få bybor att hjälpa oss. Vi hade en del i utbyte, som kunskap om healing, och att de som hjälpte oss kunde få stora landområden efter vår seger. En av de viktigaste sakerna jag förmedlade till de andra var, att absolut inte låta fiender veta vart vårt läger fanns. Vi försökte ta reda på så mycket som möjligt om andra grupper i det fiktiva landet, spionera, skapa allianser med andra grupper, störa andras sändebud och transporter. Och mycket, mycket mer. De tre dagarna i skogen blev fulla av intriger, smygande i skogen, hemliga möten, pakter, stulna föremål, gömda brev, sändebud, plötsliga attacker, diskussioner om politik och religion, och den stora slutstriden..


Pilbågskyttar i min klan.

Och såhär såg jag ut som Alv.
/Struttu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar