onsdag 25 mars 2009

En snögubbe, ett skelett och en hottentott



En av de få dagarna som det låg kvar snö, passade jag och Caroline på att göra en snögubbe. Paul fotade.



När vi fått upp 2 snöbollar, började vi på detaljerna..
Och vad passar inte bättre utanför sex-shopen, än just den sådan gubbe? Förbipasserande trodde det var någon slags protest från vår sida. Protes är bättre ord, för grejjen trillade av ett par gånger.


På tal om roliga gubbar. Det finsn många såna. En av de mer stilfulla jag sett, är denna:



Minns inte var jag först hittade bilden. Men inspiration ger den, när vi snart ska göra helkroppsmålningar, jag o Herr H.

Men favoritgubben är förstås Ben Rangel, som jag döpt mitt skelett till. Byggdes i september och hänger i vardagsrummet.

Häromveckan fick han vara med i en utställning med tema skräck, på biblioteket.

/Struttu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar