tisdag 2 oktober 2007

Jag har en vän, som liksom jag, tycker om att skriva tokiga ordvrängningar. Vi har ibland språkligt utmanande konversationer, en av dem blev publicerad av någon anledning:

http://www.handgranat.org/Konversation/2007-09-20



Formen för denna konversation är egentligen ett gammalt påhitt från mig, som jag kallar "Förolämpnings-stafett". Det började en dag för många år sedan, när jag och en kompis var sura på varandra. Vi började förolämpa varandra, men insåg snart att det inte låg någon sanning i det vi sa om varandra. Och med den utgångspunkten, är det möjligt att låta fantasin flöda fritt, när man förolämpar någon. En riktigt lyckad stafett i förolämpning skapar en hel del roliga fraser. Och det bästa av allt är att ingen blir sur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar