onsdag 12 september 2007

Galen fest, och äldre galenskaper



Lovade att publicera bilderna från festen hos Julia, här kommer de:

Jag, Jossan och Jon


Jag o Jossan fular oss

Det är lätt att skratta åt sigsjälv

Jag med festens värdinna, Julia

Lite galenskap från mig

Jon och Jossan roar sig

Mer galenskap från mig, jag fick en svans.

Jag minns andra galna fester. Här kommer ett axplock från olika tillfällen:
Christoffer spelar annanas.
Christoffer leker monster

En galen maskerad med både skidåkare och smådjävlar. Där fanns också en biblotikarie, ett troll, en som var utklädd till sig själv, och så jag då, som kom i en röd-svart outfit men vägrade berätta vad jag skulle föreställa. (Jag visste det inte själv)
Och nej, det finns INE en bild på mig från den festen. Ingen fin bild, iallafall.

Jag minns snubben, men inte var eller när detta hände.
Jag, Andreas och Fia gosar med min blåa lilla val (Valle)
Christoffer har ny frisyr

Eftersom jag började med en dikt, kan jag lika gärna avsluta med en. denna skrev jag år 2006.
vi ser varje ögonblick som en tillfällighet
så vi tar tillfället i akt
men den som satt sig vid en önskebrunn har svårt att resa sig igen
så vi gör vardagen till en parodi
där vi lär känna det som alltid är
och ser på andra
med en blick
som talar om
att vi börjar närma oss
hemligheten


Visste ni förresten vad förkortningen IKEA står för?
"Ingvar Kamprads Egen Affär", såklart!
/Struttu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar