onsdag 19 september 2007

Bad-taste-festen, och lite experiment

I helgen anordnade jag ett "bad-taste-och-såpbubble-party" där alla skulle ha på sig fula kläder. Såhär såg det ut:

Robin, jag och Alex hade sinne för fula kombinationer.


Robin lånade en gammal sommarklänning jag hade långt in i garderoben.

Maria och Jon var ingenting annat än söta i de fula kläderna.



Jag tyckte Julia hade snygga kläder, men hon själv tyckte de var fula.


Lars och Emma var där och livade upp stämningen


Ida blåste såpbubblor med mig. Hon var grym på att få stora bubblor.


Jag poserar med en snubbe som jag av nån anledning känner igen..
ja, det är ju Emil.
Han tappade ansiktet senare på kvällen, och gick då för att vila en stund.

Apråpå kläder. Jag drar mig till minnes en gång när jag var inne i en klädaffär. Jag bad min kompis att hålla i min väska och jacka, medan jag skulle prova en röd barntröja i största storlek. Den passade utmärkt, varvid jag, utan jacka, gick ut i butiken och hängde tillbaka den för att pröva den i blått också. Jag såg några tröjor som hängde slarvigt, och en som låg på golvet, och när jag ordnade till detta kommer det fram en kvinna och frågar mig om en viss tröja finns i mindre storlek. Det räcker alltså att grejja lite med kläderna i en butik, samt att ej ha på sig jacka, för att vissa ska tro att man arbetar där. För inget butiksbiträde har ju jacka.. Rolig incident, som senare prövades igen som ett experiment på om det ofta är såhär.

/Struttu

1 kommentar:

  1. http://xenonexia.blogspot.com/2007/09/rockin-girl-blogger.html



    Kram!
    Amanda

    SvaraRadera